سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مهاجرت به قبرس و روش های مهاجرت

چگونه به قبرس مهاجرت کنیم / معرفی روش های مهاجرت و اقامت در قبرس

قبرس کشوری جزیره ای است که در شرق دریای مدیترانه واقع شده است و سومین جزیره بزرگ در دریای مدیترانه به شمار می رود. کشور قبرس به دو بخش تقسیم میشود که این تقسیم بندی در سال 1974 پس از حمله ترکیه به قبرس ایجاد میشود. پس از حمله قبرس شمالی تحت تصرف ترکیه درآمد و جزیره قبرس به دو قسمت مجزا تقسیم شد؛ قبرس شمالی که ترک نشین است و زبان ساکنان آن ترکی میباشد و پیرو دین اسلام هستند و قبرس جنوبی که یونانی نشین است و ساکنینش به زبان یونانی صحبت می کنند و دین آنها ارتودوکس میباشد.

همچنین پایتخت آن شهر نیکوزیا می باشد. قبرس جنوبی عضو اتحادیه اروپا و در حوزه یورو است (نکته قابل توجه این است که قبرس جنوبی چون عضو اتحادیه اروپا می باشد، دریافت اقامت قبرس به معنای دریافت اقامت اروپا به شمار می رود و قبرس جنوبی به مراتب شرایط بهتری جهت مهاجرت نسبت به قبرس شمالی دارد) قبرس شمالی هم یک مرکز مهم در قلب دریای مدیترانه به شمار می رود که در تقاطع اروپا و آفریقا و آسیا قرار دارد. همچنین اقتصاد قبرس شمالی رشد بسیار عالی داشته است و این کشور در زمینه حمل و نقل و بخش های حقوقی و خدماتی نیز بهبود جدی به همراه داشته است.

مساحت این کشور 9251 کیلومتر مربع است. واحد پول این کشور نیز یورو می باشد. همچنین کشور قبرس دارای فرهنگی بسیار غنی می باشد. به طور کلی این کشور سالیانه شش میلیون مسافر و توریست را به خود جذب می نماید و مکانی مناسب برای افراد شاغل در مسائل توریستی میباشد، شغل هایی مثل تور لیدر، مترجم، رزرواسیون و سایر شغل های مرتبط با هتلداری نظیر آشپزی از این دسته مشاغل به شمار میروند.

اقامت در قبرس

در این مطلب می‌خوانید:

 

راههای مهاجرت و اقامت در قبرس

در قبرس برخلاف بقیه کشورهای اروپایی مثل آلمان، اتریش، دانمارک، هلند و…. که درآمد افراد متخصص بالاتر است، میزان حقوق و دستمزد نسبتا پایین است و ارزش گذاری بالایی برای تخصص و مهارت افراد در نظر گرفته نمیشود.

مراقبت‌های پزشکی در کشور قبرس جنوبی کاملا رایگان می باشد. نکته قابل توجه در مورد این کشور این است که جرم و جنایت در قبرس شمالی بسیار کم است و یکی از مهمترین دلایل رشد مهاجرت به قبرس شمالی کمبود جرم و جنایت در این کشور می باشد.

لازم به ذکر است که در سال 2020 آمار مهاجران ایرانی به قبرس جنوبی حدود 26 درصد بیشتر از سال گذشته پیش بینی شده است. روش های مختلفی جهت مهاجرت به قبرس و اخذ اقامت در این کشور وجود دارد. در ادامه این مطلب به بررسی راه های مختلف مهاجرت و اقامت در قبرس و همچنین شرایط و مراحل آن می پردازیم.به طور کلی اقامت قبرس به دو صورت دائم و موقت صادر می گردد.

در صورتی که اقامت قبرس را داشته باشید، می توانید در این کشور زندگی کنید و هر چند بار که می خواهید به این کشور رفت و آمد داشته باشید. به طور کلی 8 روش برای مهاجرت به قبرس وجود دارد که به طور کامل توضیح داده میشود.

 

همچنین بخوانید: